MESSAGE IN A T-SHIRT
09 Apr, 2019

Tricoul ar fi fost poate cel mai banal obiect vestimentar „la vedere”, dacă niște oameni creativi nu s-ar fi gândit să-l transforme în purtător de mesaje… la purtător! Echipa ApropoTV, #teamofcreativity, a vorbit despre asta la Qreator într-un eveniment cu invitați speciali.
Întâi, un pic de istorie
Probabil nu v-ați gândit cum și de ce au apărut primele tricouri. Ei bine, asta s-a întâmplat cândva prin secolul al XIX-lea, când „union suit”, salopeta din flanel pe care toți bărbații o purtau sub haine pe post de (unică) lenjerie, s-a transformat în „long john”, varianta din două piese.
Formula nouă a devenit preferată, pentru că permitea o aerisire mai facilă în zilele calde. Primele tricouri au fost tot piese de lenjerie adoptate de armată la finalul secolului, apoi și de marină, începând cu 1913, dar și în alte domenii, cum ar fi agricultură sau construcții. Curând, mai ales pentru că erau ieftine și comode, tricourile au devenit o piesă vestimentară la modă printre tineri, iar cuvândul T-shirt era deja adăugat de faimosul dicționar Merriam-Webster până la finele anilor ’20.
În 1939, MGM lansează tricouri personalizate pentru promovarea filmului Vrăjitorul din Oz. În 1942 apare primul tricou branded pe coperta revistei Life, dar tricoul avea sa dea lovitura decisivă industriei fashion odată cu ținuta lui Marlon Brandon pe posterul filmului A Streetcar Named Desire.

De aici și până la obiectul cult de astăzi a mai fost doar o chestiune de curaj și/sau creativitate, fie că a fost vorba de logo-uri, imaginea unor personaje celebre, mesaje iconice, de la I [HEART] NY și, ulterior, I [HEART] orice oraș sau o grămadă de alte lucruri, până la Keep Calm and… Whatever! Nici marii creatori de modă n-au putut să reziste acestui val de popularitate și au fost nevoiți să-l adapteze și includă în colecțiile lor.
Apropo (TV) de tricou…
La finele săptămânii trecute, echipa ApropoTV, #teamofcreativity, unul din cei șapte mentori ai Institutului Qreator, a organizat în Aviatorilor 8A un eveniment dedicat tricoului: Message in a T-Shirt.
Cei doi invitați de marcă, stilista și designerul Irina Voinea și directorul de creație Bogdan Naumovici, au dezbătut împreună cu amfitrionul Andi Moisescu despre tricoul ca produs iconic și cultural, instrument de comunicare, marketing și branding personal, despre tricoul care spune ceva prin imprimeu sau prin el însuși.
Prezente în cele 29 de sezoane ale emisiunii ApropoTV de până acum (și la multe înainte, din partea noastră!), tricourile purtate de Andi Moisescu au făcut obiectul unei expoziții în casa Qreator, iar la finalul discuțiilor au fost câștigate la tombolă și luate acasă de cei mai norocoși dintre cei prezenți.
Totul a pornit, după cum a povestit Andi, de la problema: Eu cu ce mă îmbrac în emisiune? Așa au apărut faimoasele tricouri cu mesaje ironice care vizau întâmplările din săptămâna curentă, așa a apărut și colaborarea cu Irina Voinea, ba chiar și acest eveniment la Qreator în cadrul căruia am aflat că celebrul Naumovici imprima tricouri acasă pe vremea când era mai puțin celebru!
Ambianța sonoră a fost asigurată de Abasc. Mai facem!