Blog

QOLLECTION: IQONIC ȘI ISTORIA DENIMULUI

Blugi. Probabil nu există persoană fără măcar o pereche în garderobă. Americanii, de exemplu, au cam șapte perechi de persoană, sau cel puțin așa spun statisticile, și nu avem motive să nu le credem. Probabil, cea mai banală piesă de vestimentație, alături de tricoul alb, potriviți pentru aproape orice moment și ocazie.
Dar care e istoria denimului și a blugilor și cum au ajuns să fie nelipsiți din ținutele noastre zilnice?

Denimul a apărut pe la finele secolului al XVII-lea, când francezii din Nîmes au încercat să imite un serj italienesc într-o combinație de țesătură, însă n-au reușit copia perfectă ci o variantă mai groasă, mai trainică, dar și ceva mai scumpă. Pentru a se face diferența, acestui nou material i s-a spus serge de Nîmes. Pe scurt denim.

 

Denumirea blugilor vine, însă, din Italia, de la Genova, și se referă la culoare, bleu de Gênes, mai pe englezește blue jeans, și mai pe scurt, blugi, cu toate că vopseaua era, inițial, adusă din India. Pe drumurile și așezările sfârșitului de secol, acest albastru indigo era considerat o culoare rezistentă la praf, iar materialul din Franța, suficient de gros și, în același timp, comod.

Oficial, blugii, așa cum îi știm, s-au născut în America, pe 20 mai 1873, adică atunci când Levi Strauss și Jacob W. Davis au înregistrat patentul pentru pantalonii din denim cu țintele binecunoscute, patent care include și cusăturile cu ață cărămizie, asortată cu țintele metalice. În original, US patent No. 139,121 for an "Improvement in Fastening Pocket-Openings".
Firește, blugii n-au fost atât de populari pentru toate clasele sociale, fiind preferații muncitorilor, pentru rezistență și comoditate, iar, mai apoi, preferații soldaților, atât în Europa cât și în Statele Unite.

 

Celebritatea a venit odată cu apariția în filme, purtați de vedete ca James Dean, Marlon Brando şi Elvis Presley, iar imaginea acestora de ”băieți răi”, însoțită de nelipsiții pantaloni, a făcut ca blugii, cămășile și jachetele din denim să devină preferatele tinerilor. În anii ’60, curentul hippy a impus denimul ca ”uniformă” a rebelilor. Blugii erau un HIT!

De aici și până la includerea lor pe podiumurile unde cei mai faimoși designeri își prezentau creațiile n-a mai fost decât o chestiune de timp și de recunoaștere a faptului că denimul nu e trecător. Astăzi, cam toate marile case de modă propun și haine din denim.

 

Tocmai de aceea, în luna mai, la Qreator, vă oferim IQONIC, o colecție din două cămăși – una albă și una albastră – și o jachetă din denim, semnată Irina Voinea. Un must-have!

Vezi și alte subiecte:

HAPPY WORLD FASHION DAY!

08-21-2021

Astăzi, pe 21 august, celebrăm Ziua Mondială a Modei, un demers menit să marcheze pasiunea și preocuparea noastră față de toți creativii din acest domeniu și fantasticele lor creații.

În august, sărbătorim Bucharest PRIDE!

08-13-2021

Este o ediție cu atât mai specială cu cât evenimentul nu a putut fi organizat în 2020, dar și pentru că în acest an se împlinesc 20 de ani de la abrogarea Articolului 200 din Codul Penal.

Ce vrei să descoperi azi?

Qreator

QREATOR.RO este un website operat de Philip Morris Trading S.R.L. Poți accesa acest site numai dacă ai peste 18 ani, ești fumător și rezident în România. Aici vei putea afla informații despre locația noastă, dar și despre magazinul IQOS din cadrul Qreator by IQOS. Produsele noastre nu sunt o alternativă la renunțarea la fumat și nu au fost create ca soluție care să facilizeze renunțarea la fumat. IQOS NU ESTE LIPSIT DE RISCURI. Eliberează nicotină, care crează dependență și este destinat fumătorilor adulți.